3 listopada 2014

Pasztet-smarowidło z kaczki i golonki


Z cyklu "zrób coś z resztkami"
Pasztet ten... a właściwie smarowidło do chleba, powstało całkiem przypadkiem. Często z niedzielnego obiadu zostaje dużo mięsa. Przeważnie jest to mięso rosołowe.  Dodatkowo w tym dniu piekłam golonkę i też zostało jej dość dużo. Mięso obrałam, zmieliłam, dodałam suszone śliwki, parę drobiazgów i zapeklowałam w słoiczkach. Wyszło pyszne smarowidło do chleba. Polecam.


Pasztet-smarowidło z kaczki i golonki

Składniki:
ok 300 g gotowanej kaczki
ok 200 g pieczonej golonki wieprzowej
garść suszonych śliwek
sól
pieprz czarny
2 jajka
szklanka (180-200 ml) rosołu

Sposób przygotowania:
Mięso zmielić przez maszynkę do mięsa 2-3 krotnie. Wymieszać z pokrojoną śliwką, przyprawami, jajkami i rosołem.
Przełożyć do wyparzonych słoiczków. Zakręcić. Ustawić słoiczki w szerokim garnku, najlepiej tak aby się nie dotykały. Zalać słoiki wodą do 3/4 ich wysokości. Gotować ok 40 minut na bardzo małym ogniu. Wyciągnąć słoiczki odwrócić do góry dnem i odczekać aż całkowicie wystygną. Przechowywać w lodówce.

Smacznego!


2 komentarze:

Opalanka pisze...

Fajny pomysł!

kocie-smaki pisze...

Koniecznie na chlebie żytnim i z ogórkiem kiszonym :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...