14 lutego 2014

Tarta pieczarkowo brokułowa z serem pleśniowym



W małym okienku czasowym, między powrotem z pracy, obiadem a odebraniem dziecka z języka niemieckiego mamo jak ja nie cierpię niemieckiego, nie chce się uczyć niemieckiego, chcę się uczyć japońskiego! Dobrze, dobrze zapiszemy Cię na japoński :) odpowiadam. Powracając do mojego okienka, to słucham przez ostatnich kilka dni…słucham-czytam-czytam i słucham biografii "Steve Jobs" Waltera Isaacsona. Słucham w kuchni gotując obiad, w samochodzie, w łóżku zasypiając, a nawet leżąc w wannie. Ostatnio złapałam się na tym, że czerpię radość z tego że stoję na czerwonych światłach, mam wtedy więcej czasu aby słuchać. Wiem to wariactwo, ale tak mnie to wciągnęło że aż boję się kiedy książka się skończy.  Nawet moje dziecko słucha. Kiedy wracamy ze szkoły zamiast radia słuchamy razem audiobooka.  Wczoraj udało mi się upiec przepyszną tartę. Jakiś czas temu kupiłam ciasto francuskie i szczerze mówiąc nie miałam na nie pomysłu. Jednak szukam ostatnio smaków warzywnych, więc postanowiłam że zrobię coś z brokułami i pieczarkami. Tarta jest świetnym dodatkiem do zup i mięs. Również jako danie samodzielne w połączeniu z winem lub piwem. Czas przygotowania jest zaskakująco krótki, ponieważ gotowe ciasto francuskie wystarczy odwinąć i wyłożyć nim foremkę. Potem to już z górki.  


Użyłam formy do tarty o wymiarach 33 cm x 10 cm, ale można użyć innej, wtedy też należy dopasować wymiarami ciasto francuskie.

Ciasto francuskie o wymiarach 34 cm x 14 cm. Ciasto do kupienia w większości sklepów spożywczych
8 szt pieczarek
kilka różyczek brokuł
1/2 cebuli
250 ml śmietany 18 %
ok 70 g sera pleśniowego błękitnego typu Lazur
1 jajko
2 łyżki startego sera Parmezan lub Dziugas
sól
świeżo zmielony pieprz
szczypta oregano

Brokuły wrzuć na 3 minuty do słonego wrzątku i wyciągnij je na sitko lub durszlak. Umyte i obrane pieczarki pokrój w plasterki. Na odrobinie oleju podsmaż pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę. Wrzuć plasterki pieczarek. Dopraw oregano, solą i pieprzem. Podsmażaj kilka minut pieczarki aż puszczą sok. Przykryj pokrywką i duś 7-9 minut.
Formę wysmaruj masłem. Spód i boki formy wyłóż ciastem francuskim tak aby przylegało idealnie do ścianek. Na ciasto rozłóż uduszone pieczarki odkładając kilka plasterków, które na końcu posłużą do ułożenia na wierzchu tarty. Pokrusz ser i ułóż różyczki brokuł. Śmietanę wymieszaj z jajkiem, dopraw ją solą i pieprzem. Zalej nią ułożone wcześniej warzywa i ser. Wierzch udekoruj plasterkami pieczarek. Wierzch obsyp tartym serem.  Wstaw do piekarnika i piecz  w 170 stopniach Celsjusza ok 30-40 minut bez termoobiegu. Masa musi być ścięta, nie może być płynna. Wyciągnij z piekarnika i odczekaj ok 15 minut aż przestygnie. Tarta jest pyszna na ciepło jak i na zimno, nawet na drugi dzień.
Smacznego !



2 komentarze:

Kamciss pisze...

Z wielką ochotą bym zjadła :)

Tasik pisze...

Odkryłam wczoraj na rocznicę ślubu.
Zostanie na dłużej.
Mniam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...