1 listopada 2012

Wszystkie Zośki to fajne dziewczyny


Sophie to taka nasza Polska Zosia. Bardzo lubię to imię, jest piękne. Zofia , Zosia, Zosieńka. 
"Hej Zosieńko...(...)" .      Zosia samosia.         I pamiętny Zdzisław Dyrma z "Misia", który z dumą przedstawił swoją żonę Zofię: "Panowie pozwolą . To jest moja żona. ZOFIA ! "    I nie mogę zapomnieć o pięknej Hiszpance o imieniu Sofia z "Vanilla Sky". Ukochana głównego bohatera- Dawida.                                              Zofia Nałkowska-pisarka i publicystka. 
Sophia Loren-sex bomba, ikona światowego kina.    Jest jeszcze "Wybór Zofii" gdzie tytułową Zofię (Polkę) zagrała Meryl Streep (moja ukochana aktorka).       
    I Sophie Dahl. Wnuczka słynnego brytyjskiego pisarza Roalda Dahla, autora książki "Charlie i fabryka czekolady". Sophie była modelka. Jest piękną kobietą o "normalnych" rozmiarach. Ma na swoim koncie 3 książki . Jestem w posiadaniu jednej z nich i przyznam, że zrobiłam z niej wiele potraw i wszystkie wyszły naprawdę super. Pokazywałam Wam min. kurczaka w maślance przepis tutaj. 
  Osobiście nie znam żadnej Zosi, nad czym bardzo ubolewam. To naprawdę piękne imię. I nie wiem dlaczego, ale kojarzy mi się z jesienią-moją ulubioną porą roku. 



 Bananowy chlebek, który upiekłam wg przepisu z książki Sophie Dahl. Jest tak pyszny, że można go uznać za ciasto. Jest wspaniały na śniadanie, jako przekąska do pracy i świetnie sprawdza się gdy masz w domu gości. Robi się go bardzo szybko. Pomijając czas pieczenia. Piecze się godzinę. Ale przez ten czas kiedy chlebek jest w piekarniku, możesz usiąść z gościem i przerobić wszystkie tematy. A potem wyciągniesz z pieca pachnący chlebek bananowy, zaparzysz herbatę z cytryną i zjesz z Gościem całą zawartość keksówki. Gwarantuję !

Zrobiłam go z lekkimi modyfikacjami



Chlebek bananowy
Potrzebne Ci będą:
4 banany
170 g mąki pszennej lub innej
1 jajko
75 g masła
1 łyżeczka sody lub 1,5-2 łyżeczek proszku do pieczenia
100 g cukru
100 g cukru muscovado lub trzcinowego
szczypta soli
2 łyżki cukru waniliowego z prawdziwą wanilią przepis na cukier waniliowy lub jeden zwykły

Włącz piekarnik na 180 stopni Celsjusza. Banany obierz i rozgnieć widelcem lub praską do ziemniaków. Połącz je z masłem, cukrem, cukrem waniliowym, jajkiem. Na końcu dodaj mąkę, sól i sodę lub proszek do pieczenia. Wszystko wymieszaj. Przelej do natłuszczonej i oprószonej bułką tartą keksówki o długości 20 cm. Piecz 60-70 minut.
Smacznego !


4 komentarze:

pannaloca pisze...

Czytałam artykuł o tej Zosi Dahl- utalentowana dziewczyna;) Chlebek wygląda smakowicie;)

Kamciss pisze...

Jeszcze nigdy nie robiłam bananowego chlebka, ale koniecznie muszę spróbować! :)
Zapraszam do siebie.

matylda pisze...

to jedno z pierwszych ciast, jakie upiekłam sama.

gin pisze...

Wszyscy uwielbiają ten przepis. A ja czekam na książkę, i dopiero wtedy go sobie upiekę :)
I zgadzam się - Zofia to naprawdę piękne imię. Moja Babcia jest Zosia, i córka mojej koleżanki też - mała, słodka Zosieńka. Więcej nie znam, jednak te dwie w zupełności wystarczają :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...