31 sierpnia 2012

Cukier waniliowy


Na 99 % przypadków, na pytanie w sklepie o cukier wanilinowy, sprzedawca nie będzie wiedział o co chodzi, natomiast jeśli zapytasz o cukier waniliowy sprzedawca poda Ci torebkę z tym pierwszym.
Rozumiecie coś z tego? Ja też nie? 

*Cukier wanilinowy – przyprawa stosowana w cukiernictwie  jako tańszy zamiennik cukru waniliowego . Uzyskiwana jest w wyniku zmieszania cukru  z waniliną  lub z etylowaniliną . Ma kolor biały lub lekko kremowy. Dodatki do cukru dają charakterystyczny aromat i smak przyprawie. Wanilina stanowić powinna co najmniej 1% zawartości przyprawy, etylowanilina nie mniej niż 0,33% i nie więcej jak 0,5% Syntetyczne dodatki aromatyzujące uzyskiwane są najczęściej z miazgi drzewnej  i nie mają wszystkich cech naturalnej  wanilii.

*Cukier waniliowy – składnik deserów w kuchni środkowoeuropejskiej i skandynawskiej
Przyrządzany jest z cukru buraczanego łączonego z laskami wanilii  lub z ekstraktem wanilii. Poza Europą jest kosztowny i trudny do nabycia. Łatwy do sporządzenia w warunkach domowych – wystarczy zmieszać cukier mielony z laskami (torebkami) wanilii i pozostawić przez kilka tygodni.
Jako tańszy zamiennik stosowany jest cukier wanilinowy , o nieco uboższym aromacie ze względu na obecność tylko jednej, zazwyczaj syntetycznie uzyskiwanej substancji (waniliny lub etylowaniliny)

Cukier waniliowy-domowy 
 2 szklanki cukru ( ok 400 g)
2 laski wanilii

Odetnij końcówki laski, przetnij ją wzdłuż, rozchyl i wydłub nożem nasionka ze środka wanilii. Nasionka oraz pokrojoną skórkę wanilii dodaj do słoiczka z cukrem. Słoiczek zamknij i schowaj w zaciemnione miejsce na ok 2 tygodnie. 
Smacznego!


* Wikipedia

3 komentarze:

Dusia pisze...

najlepszy i jaki esencjonalny

Unknown pisze...

Asiu, czy cukier musi być drobny, jak do wypieków, czy zwykły też pasuje?

Pozdrawiam!
PS.Trafiłam na Twój blog przypadkowo, ale za to cieszę się niezmiernie, że w ogóle tu dotarłam:) Przepisy i zdjęcia - fantastyczne:)

asia white kitchen pisze...

Serdecznie Cię witam Misia :) Dziękuje za komplementa. A cukier może być zwykły. Ja użyłam zwykłego, ale myślę że jeżeli użyjesz drobnego do wypieków, też będzie dobrze. Ja osobiście wolę zwykły, lubię jak mi chrupie coś pod zębami :) Serdecznie pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...