13 listopada 2012

Dżem dyniowo - cytrynowy



Składniki
1/2 średniej wielkości dyni

100 g cukru muscovado lub trzcinowego
300 g cukru

skórka otarta z 2 cytryn
miąższ z 2 cytryny
1 gruszka
garść kandyzowanego imbiru
kilka goździków
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej



Dynię obierz ze skóry i pokrój na małe kawałki. Włóż do garnka i zasyp cukrem i muscovado Dodaj resztę składników: skórkę, miąższ z cytryny, pokrojoną gruszkę, pokrojony imbir, goździki, cynamon i gałkę muszkatołową. Smaż na małym ogniu przez ok 1-2 godziny aż wszystko rozmięknie. Jeśli kawałki dyni nie rozlecą się możesz je zmiksować blenderem. Gorący dżem ułóż w wyparzonych słoiczkach, zakręć i przewróć do góry dnem.
Z ilości podanych składników wyszły mi 3 małe słoiczki dżemu.
Smacznego!


Proponuję również przepis na

konfiturę gruszkowo cytrynową z pigwą


Dżem z fig, śliwek i winogron z dodatkiem porto


Powidła z borówki leśnej


Chutney z mango

3 komentarze:

Housewife pisze...

Witaj,

ten blog został nominowany do nagrody Liebster blog. Zapraszam do mnie po szczegóły i gratuluję :D
http://nothingbutahousewife.blogspot.com/ i do obserwowania mojego bloga oczywiście :D

Housewife

Unknown pisze...

Dżemik pierwsza klasa! Ja jadłam kiedyś z jabłkiem i bardzo mi posmakowało to połączenie.

asia white kitchen pisze...

Dynia z jabłkiem, rewela :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...