17 sierpnia 2018

Tarta z kremem waniliowym wiśniami i truskawkami


 Kiedy jestem spokojna i skupiona wychodzą mi wszystkie wypieki, ciasta jak w cukierni, chleby jak w piekarni. Kiedy piekę coś dla kogoś wtedy bardziej się staram i jednocześnie denerwuje że coś mi nie wyjdzie i tak się często dzieje. Im bardziej się spinam tym gorzej mi wychodzi. Ale wtedy zapala mi się żaróweczka że jest przecież ok, że to nie moje pierwsze ciasto i wychodzi.

Tarta z kremem waniliowym wiśniami i truskawkami

Spód tarty:
100 g mąki migdałowej
150 g zimnego masła
100 g mąki pszennej
100 g cukru

nadzienie:
400 g serka mascarpone
200 g sera białego twarogowego zmielonego
100 g cukru
cukier waniliowy z prawdziwą wanilią
3 łyżki budyniu waniliowego
skórka z całej cytryny
3 jajka

100 g truskawek
100 g wiśni wydrylowanych

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na spód szybko zagniatamy, formujemy kulę, owijamy w papier do pieczenia i chowamy do lodówki na 30-60 minut.

Rozgrzewamy piekarnik do 180 st. C

Ser mascarpone i twarogowy  mieszamy z cukrem, cukrem waniliowym, budyniem, skórką z cytryny i jajkami. Miksujemy na puch.

Formę na tartę (średnica ok 25-30 cm) smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Masło spowoduje że papier przyklei się do ścianek, będzie działał jak klej.
Schłodzonym ciastem wylepiamy spód i boki foremki. Układamy owoce i zalewamy przygotowaną wcześniej masą serową.

Tartę wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy ok 15 minut w 180 st C a następnie zmniejszamy temperaturę do 150 st. C i pieczemy jeszcze ok 45-50 minut. Potem wyłączamy piekarnik i uchylamy drzwiczki. Nie wyciągamy tarty aż ostygnie (tak jak w przypadku serników)

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...