11 listopada 2016

Sernik Raffaello na zimno


To bardzo łatwe ciasto, które sobie wymyśliłam i zrobiłam z tego co miałam w lodówce. Z tego co pamiętam za każdym razem kiedy robię ciasto "pokaż co masz w lodówce" wychodzą mi najlepsze ciasta. Tak było z sernikiem śmietankowym  który wygrał konkurs w KUKBUK
Zachęcam do odważnych połączeń, bo one mogą nas zaskoczyć wspaniałym smakiem. 


Sernik Raffaello na zimno

Składniki
1 opakowanie słonych krakersów
500 g sera twarogowego zmielonego
500 ml śmietanki 30 %
3 łyżki cukru
opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
otarta skórka  z połowy pomarańczy
10 szt raffaello
6 plastrów ananasa z puszki
1 łyżeczka żelatyny rozpuszczonej w 1/2 szklanki gorącej wody
100 g masy kajmakowej lub krówkowej
5-6 łyżek płatków migdałowych

Sposób przygotowania
Tortownicę o wymiarach 28 cm wyłożyć folią spożywczą.
Na dnie formy wyłożyć warstwę krakersów.
W misce utrzeć ser z cukrem, wlać 100 ml śmietanki, dodać skórkę pomarańczową i wszystko utrzeć na puszysty krem. 5 szt raffaello rozgnieść na drobniejsze okruchy i wsypać do kremu. Ananasa pokroić na drobne kawałki i dodać do sera. Wymieszać,  na końcu wlać rozpuszczoną żelatynę. Połączyć składniki i wlać cały krem na warstwę krakersów. Ułożyć kolejną warstwę krakersów i posmarować masą krówkową.  400 ml śmietanki ubić na sztywno i posmarować wierzch sernika. Ułożyć pozostałe kulki raffaello. Wierz posypać uprażonymi płatkami migdałów.
Sernik musi się chłodzić w lodówce minimum 3 godziny.

Smacznego ;)

5 komentarzy:

gin pisze...

Udał Ci się znakomicie, wygląda jak marzenie :)
Gratulacje :)

Beata, Magazyn Kuchenny pisze...

Mi takie akcje lepiej wychodzą na słono, tym bardziej podziwiam sernik!

Beata, Magazyn Kuchenny pisze...

Mi takie akcje lepiej wychodzą na słono, tym bardziej podziwiam sernik!

Anonimowy pisze...

Jaka żelatyna?

Anonimowy pisze...

Jaka żelatyna?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...