17 maja 2016

Ciasto z kremem budyniowym bez mleka i kruszonką kokosową



Ona nie lubi budyniu a On nie lubi mleka, ja lubię budyń i lubię mleko i miałam wielką ochotę na ciasto z budyniem. Nie miałam innego wyjścia, jak pogodzić te wszystkie fakty i zrobić coś, żeby wszyscy byli zadowoleni. Takie dylematy mam codziennie gotując obiad, czy robiąc ciasto. Dlatego tak bardzo lubię kiedy przychodzą do mnie goście, bo oni nigdy nie grymaszą, zjadają wszystko co im podsunę. Tak, to prawda mam zawsze zdyscyplinowanych i zadowolonych gości ;) Ech co zrobić? Zrobiłam ciasto budyniowe bez mleka, lekkie jak piórko na biszkopcie z pyszną kruszonką kokosową.




Biszkopt
4 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
5 łyżka wody
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem budyniowy
2 puszki brzoskwiń
3 łyżki cukru
2 budynie śmietankowe

Kruszonka
150 g masła
3/4 szklanki cukru pudru
200 g wiórek kokosowych
2 jajka

Sposób przygotowania
Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puch. W trakcie ubijania dodawać po łyżce wody.
Następnie po łyżce przesianej mąki i proszek do pieczenia. Przygotowane ciasto przelać na brytfankę (25x25 cm) wyłożoną papierem. Piec w temp. 180 stopni C. ok 30 minut.

Krem
Brzoskwinie odcedzić. Sok z brzoskwiń rozlać na dwie części 1/3 i reszta. Większą część płynu zagotować w rondelku z cukrem. W pozostałej części 1/3  rozpuścić budynie i ugotować jak wskazuje instrukcja na opakowaniu.

Przygotowanie kruszonki:
Na patelni rozpuścić masło z cukrem, dodać wiórki kokosowe. Podsmażyć i na końcu wlać rozbełtane jajka. Energicznie wymieszać.

Na upieczone ciasto ułożyć pokrojone brzoskwinie. Zalać kremem i posypać kruszonką. Wstawić jeszcze ciasto do rozgrzanego pieca na ok 10 minut.

Smacznego :)

1 komentarz:

gin pisze...

Ciasto wygląda bajecznie!
Gdy ja mam taki dylemat, robię to, co lubię ja. Reszta i tak zje, i najprawdopodobniej będzie zadowolona ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...