6 lipca 2015

Cukinia faszerowana kaszą pęczak i pieczarkami


Jeśli jesteś kaszo maniakiem i kochasz obiady bezmięsne, ta propozycja na pewno przypadnie Ci do gustu. Cukinia jest jak najbardziej na czasie, pieczarki są dostępne cały rok a kasza jest po prostu pyszna i zdrowa! Pęczak jest wspaniały, uwielbiam kasze wszelkiego rodzaju. Kiedyś można było mnie wystraszyć kaszą.  Pamiętam jak moja Mama gotowała rosół z grysikiem, który kroiła w kostkę. I to było zamiast makronu. W tej postaci bardzo mi smakowała. To chyba była jedyna opcja, którą byłam w stanie zaakceptować. Kiedyś na hasło śledzie myślałam O nie nie cierpię! A teraz kocham, kocham, kocham :) I tak jest z kaszą
 Tutaj propozycja z kaszą gryczaną, grzybami i wędzonymi śliwkami.


Cukinia faszerowana kaszą pęczak i pieczarkami

Składniki:
3 średniej wielkości cukinie żółte lub zielone
szklanka kaszy pęczak
kilka pieczarek ok 10 szt
1 mała cebulka
łyżka masła
sól
pieprz
2 ząbki czosnku
ok. 100 ml kwaśnej śmietany
pół szklanki tartego parmezanu lub innego np Bursztyn
kilka kropel oliwy
1-2 pomidory (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Kaszę ugotować w słonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Cebulę, czosnek i pieczarki pokroić a drobną kosteczkę i podsmażyć na maśle. Doprawić solą i pieprzem. Dusić ok 10 minut. Podlać odrobiną wody. Do podduszonych pieczarek wsypać ugotowana kaszę. Wymieszać i dusić pod przykryciem ok 5-10 minut.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni C. Cukinię umyć i przekroić wzdłuż. Ze środka wydrążyć miękką część z pestkami. Nadziewaj cukinie w wydrążonym miejscu. Na koniec ułóż małe kleksy śmietany i posyp tartym serem. Posyp ulubionymi ziołami.
Ja jeszcze ułożyłam kawałki pomidorów. Całość skrop dobrą oliwą i dopraw solą, pieprzem i suszoną bazylią.
Wstaw do piekarnika i piecz ok 40 minut.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...