5 lutego 2015

Kapuśniak po indyjsku



Jak nie przepadam za kapuśniakiem, to Ten jest naprawdę wybitny. Kwaskowy, pikantny i bardzo rozgrzewający. Bardzo fajna zupa na zimę.

Źródło przepisu: "Jadłonomia-Kuchnia Roślinna" Marty Dymek z małą modyfikacją

Kapuśniak po indyjsku

Składniki:
1 mała kapusta (400 g)
2 ziemniaki
1 marchewka
2 ząbki czosnku
1/2 wypestkowanej papryczki chili
2 łyżeczki ziaren kuminu
2-3 łyżki oleju

11/2 l buliony warzywnego
1 puszka krojonych pomidorów (400 ml)
sól
czarny pieprz

Do podania
posiekana natka pietruszki, kolendry lub koperek
dobry chleb

Sposób przygotowania:
Kapustę podzielić na 4 części, wyciąć twardą część ze środka i poszatkować.
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę. Marchewkę pokroić w plasterki lub kostkę. Czosnek i papryczkę chili posiekać. W garnku rozgrzać olej. Wrzucić czosnek, papryczkę i kumin. Dusić przez 30 sekund. Dorzucić kapustę, marchewkę i ziemniaki. Całość dokładnie wymieszać i dusić pod przykryciem na małym ogniu przez 15 minut.
Do podduszonych warzyw wlać bulion, dodać pomidory, sól i pieprz. Gotować pod przykryciem przez 15-20 minut. Na koniec doprawić jeszcze do smaku (opcjonalnie)

Smacznego.



7 komentarzy:

dariozka91 pisze...

ja akurat klasyczny kapuśniak uwielbiam, ale myślę, że i taki przypadłby mi bardzo do gustu :D

Antenka pisze...

jak dla mnie bomba:)szczególnie, że kocham orientalne klimaty!

magnoliarozmaryn pisze...

U mnie kapuśniak z młodej kapusty jest zawsze mile widziany. Taki orientalny bardzo mi się podoba: szybki, prosty i ciekawy :-)

Unknown pisze...

juz czuje jak mnie rozgrzewa i smakowo zadowala:) uwielbiam poprostu uwielbiam:)

Renata pisze...

Najlepszy!

Renata pisze...

Najlepszy!

Renata pisze...

Najlepszy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...