1 lutego 2015

Brownie z śliwką w czekoladzie


Brownie jest bardzo łatwym ciastem w przygotowaniu. Smakowo jest bardzo lekkie i delikatne, mimo że dominuje tu gorzka czekolada. Suszone śliwki idealnie tu pasują. Dodałam śliwkę w czekoladzie bo ona i tak się rozpuści, a doda tylko fajnego smaku.


Źródło przepisu "Słodkie" Elizy Mórawskiej" z modyfikacjami

Brownie z śliwką w czekoladzie

Składniki:
200 g czekolady gorzkiej 70%
180 g masła
ok 300 g suszonych śliwek w czekoladzie
4 jajka "zerówki"
100 g cukru trzcinowego
1 łyżka esencji waniliowej
szczypta soli
80 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:
Czekoladę połam na mniejsze kawałki. Wrzuć do metalowej miski wraz z masłem. Miskę postaw na mniejszym garnku z wodą. Podgrzewaj garnek na małym ogniu. Czekolada z masłem rozpuszczą się. Potem odstaw i lekko przestudź masę czekoladowo maślaną.
W drugiej misce zmiksuj jajka z cukrem na puszysty krem. Dodaj esencję, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i solą.  Wymieszaj.
Śliwki pokrój na mniejsze kawałki i wrzuć do ciasta. Wymieszaj łyżką tylko do połączenia składników.
Foremka o wymiarach 25x25 lub zbliżonych wysmaruj masłem i wyłóż papierem do wypieków.
Piekarnik rozgrzej do 180 stopni Celsjusza.
Przelej ciasto do foremki i piecz ok 20 minut. Wszystko zależy od piekarnika czasem wystarczy 15 minut, a w niektórych trzeba piec 30 minut. Trzeba sprawdzać patyczkiem. Wierzch będzie upieczony a środek będzie lekko wilgotny. Dobrze jest gdy ciasto całkowicie zastygnie.

Smacznego.



1 komentarz:

Cukry Proste pisze...

Dobry pomysł z tymi śliwkami, moja mama byłaby zachwycona;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...