10 października 2014

Jesienne ciasteczka orzechowo- migdałowe


Zapach pieczonego domowego ciasta jest dla mnie jak terapia antystresowa. Mam to wypróbowane na własnej skórze wielokrotnie gdy było mi źle. Wolę przejażdżkę rowerową niż "spacery" po galeriach handlowych. Buszowanie w sklepowych wieszakach nie poprawia mi humoru. Na szczęście jest internet i można wszystko zamówić :)  Zauważyłam, że z wiekiem zaczynam się zmieniać. Kiedyś byłam mieszczuchem z krwi i kości, teraz zaczynam unikać nienaturalnego środowiska, gdzie są duże skupiska ludzi. Czy coś jest ze mną nie tak?  W moim świecie mam wszystko czego mi potrzeba. Mam ciepło, bezpieczeństwo, miłość, troskę i oparcie. Mam kwiaty, własny trawnik, psy i kota. Sklep z mąką, solą i herbatą. Jajka kupuję od Pani, która głaszcze swoje kury i wypuszcza je na słońce. Warzywa u Pana Ogrodnika. Książki i gazety przywozi mi kurier. Tak mi tutaj dobrze stacjonarnie.
Dziś kuchnia wydaje pyszne ciasteczka orzechowo-migdałowe. Są kruche, miękkie z dużą ilością masła. Są bardzo proste do zrobienia. Wystarczy wymieszać wszystkie składniki i uformować kuleczki. Polecam na jesienne wieczory.


 Ciasteczka orzechowo- migdałowe

320 g zimnego masła
100 g brązowego cukru
szczypta soli
100 g  zmielonych orzechów włoskich
120 g zmielonych migdałów bez skórki (można zmielić płatki migdałowe)
2 łyżeczki cukru waniliowego z kardamonem
350 g mąki pszennej
1 jajko
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki cukru pudru do posypania

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść jak ciasto kruche.
Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia i rozgrzać piekarnik do 165 stopni C.
Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego i lekko je spłaszczyć. Układać na blasze. Piec ok 30 minut. Ciasteczka mają być blade. Jeszcze gorące oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!


4 komentarze:

Julia pisze...

mmm, pysznie! ;)

Martha pisze...

Świetne ciasteczka! *.*
Bardzo ładne zdjęcia!

Kamciss pisze...

Jesienne smaki, pysznie :)

Antenka pisze...

u mnie tez ciacha, ale my kochamy wszelkie ciasteczka więc porywam i te;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...