11 stycznia 2014

Ciasto biszkoptowe z wiśniami- łatwe



Na lodówce zawiesiłam nowy kalendarz. Zaznaczyłam w nim kilka dat...16 wywóz śmieci, 20 zebranie... Do torebki, którą dostałam pod choinkę włożyłam również nowy kalendarz. Zdążyłam już go zapełnić zanim zaczął się rok. Nie umiem zapisywać niczego w komórce ani komputerze. Próbowałam. Tzn umiem, ale nie potrafię z tego potem korzystać. Nie mam w sobie samodyscypliny żeby skrupulatnie trzymać się tej techniki kalendarzowo-elektronicznej. Jestem chyba staroświecka. Lecz jest w tym staroświeckim zwyczaju zapisywania w kalendarzu papierowym jakaś wyższość nad elektroniką. Ostatnimi czasy po zmianie telefonu, uświadomiłam sobie że nie mam połowy kontaktów. Jednak te najważniejsze miałam w kalendarzu. Ponad to zbieram kalendarze i rozczulam się kiedy otwieram jeden z nich z okresu gdy zdawałam maturę albo kiedy byłam w ciąży. Lubię swoje stare przyzwyczajenia.




To jedno z najprostszych i najlepszych ciast. Zwykłe biszkoptowe ciasto, które można połączyć z różnymi owocami. To, które upiekłam zrobiłam z mrożonymi wiśniami. Nie zawiera proszku do pieczenia ani sody.

/Źródło tutaj z małymi modyfikacjami/

Ciasto biszkoptowe z wiśniami

Użyłam foremki prostokątnej o wymiarach 23cm x 13cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do wypieków.
Piekarnik rozgrzej do 180 stopni Celsjusza.

Składniki:
6 jajek osobno białka i żółtka
140 g cukru
185 g mąki
80 g masła - rozpuszczonego, przestudzonego

480 g mrożonych wiśni bez pestek
do posypania: garść płatków migdałowych
1-2 łyżki cukru trzcinowego

Sposób wykonania:
Białka oddziel od żółtek. Białka ubij z dwoma łyżkami cukru na sztywną pianę. W drugiej misce utrzyj żółtka z pozostałym cukrem na krem. 
Mąkę przesiej przez sito co sprawi że ciasto będzie bardziej puszyste. 
Do żółtek dodaj dwie łyżki piany z białek i delikatnie wymieszaj łyżką. 
Następnie mieszając szpatułką dodawaj na przemian masło i mąkę. Na końcu dodaj resztę piany z białek i delikatnie wmieszaj ją w ciasto ( nie używaj do tego miksera ) Piana musi zachować swoją strukturę.
Przelej ciasto do wcześniej przygotowanej foremki, na wierzch ułóż delikatnie zamrożone wiśnie (nie rozmrażaj ich przed upieczeniem) posyp płatkami migdałów i cukrem.
Wstaw do piekarnika i piecz ok 45-55 minut.
Smacznego !

3 komentarze:

Kamciss pisze...

Pysznie wygląda :> Zapachniało latem! :)

Unknown pisze...

Twoje ciasto wygląda niesamowicie! Mniam! <3

kuchcikOla pisze...

takie proste, a jakie pyszne! i jak pięknie wygląda na tych zdjęciach :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...