13 stycznia 2014

Ciasto bananowe z Tullamore


Przez kilka ostatnich dni znowu dopadło mnie przeziębienie. Mój katar sięgnął chyba zenitu. Chusteczki już nie wchodzą w grę, w ruch poszedł papier toaletowy. Staram się stosować różne domowe metody lecznicze typu rosół, książka i ciepłe łóżko... Tak dobrze było przez weekend, jednak od poniedziałku musiałam wrzucić na siebie dwie warstwy swetrów, dwie ciepłe chusty, jeansy i iść do pracy. Na domiar złego padł mi w domu internet. Tak więc jestem odcięta od świata.
Ups wydało się, piszę do Was z pracy, mam nadzieję że mój szef mnie za to nie zwolni ;)


To chlebek bananowy, który robiłam z przepisu Nigelli Lawson. Bardzo lubię jej ciasta, są proste i zawsze mi wychodzą.
Ciasto bananowe z rodzynkami nasączonymi Tullamore. W oryginalnym przepisie Nigella użyła Burbonu. Jednak smak alkoholu jest tu niewyczuwalny, ponieważ po upieczeniu ciasta całkowicie odparuje. Zostaje tylko smak, a raczej posmak whiskey.
/Źródło Nigella Lawson/ delikatnie zmodyfikowany


Użyłam foremki prostokątnej o wymiarach 23cm x 13cm wysmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do wypieków.

80 g rodzynek
80 ml whiskey Tullamore lub innego np Burbonu
2 jajka
2 duże banany bardzo dojrzałe
175 g mąki pszennej
125 g masła rozpuszczonego
150 g drobnego cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
30 g czekolady - może być mleczna z orzechami lub gorzka

Rodzynki zalej alkoholem i zagotuj w rondelku. Odstaw pod przykryciem na max 1 godzinę aby wchłonęły część płynu.
Mąkę przesiej przez sito, połącz z proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Wymieszaj.
Masło rozpuść i wymieszaj z cukrem. Zaczekaj chwilę aby ostygło, ponieważ na tym etapie trzeba dodać jajka. Gorące masło spowoduje że jajka się zetną i powstała by jajecznica a tego nie chcemy ! 
Gdy masło przestygnie, dodaj jajka i wymieszaj. Następnie rozgnieć banany najlepiej widelcem i połącz z masą jajeczną. Dodaj odciśnięte rodzynki, ekstrakt waniliowy i posiekaną na kawałki czekoladę. Na tym etapie dodawaj powoli mąkę i wmieszaj ją w masę. Przelej masę do przygotowanej foremki i wstaw do piekarnika nagrzanego do 170 stopni Celsjusza. Piecz 1 godzinę i 15-20 minut (do suchego patyczka) bez termoobiegu.
Wyciągnij ciasto z pieca i zaczekaj aż całkowicie wystygnie.
Smacznego !



3 komentarze:

Inspirowane Smakiem pisze...

Uwielbiam ciasta bananowe za mnogość sposobów ich podania. :)))

Antenka pisze...

ale kusisz!:) cudowne zdjęcia!

asia white kitchen pisze...

Dziękuje :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...