15 czerwca 2013

Bliny z truskawkami


 W sobotę  mogę nie nastawiać budzika, a i tak budzę się wcześniej niż w tygodniu z budzikiem. Kiedy jestem na wakacjach i chcę się wreszcie wyspać budzę się wcześniej niż zazwyczaj w normalnym tygodniu pracy. Nie wiem od czego to zależy. Dzisiaj oczywiście obudziłam się wcześniej niż powinnam i już wiedziałam co chcę na śniadanie.
Zrobiłam bliny z truskawkami. Są chrupiące, słodkie, owocowe i można je konsumować z czym dusza zapragnie. Z cukrem, ze śmietaną, dżemem truskawkowym, miodem albo z bitą śmietaną.

Składniki:
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mleka
1 łyżka rozpuszczonego masła
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
szczypta soli
kilka truskawek pokrojonych na plasterki
olej do smażenia

Sposób przyrządzania:
Jajko rozdziel, w jednej misce ubij białko na sztywno.
 Żółtko rozstrzęp z mlekiem i wystudzonym masłem. Do tego dodaj przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i sól. Następnie połącz z ubitym białkiem (delikatnie łyżką) tylko do połączenia składników.
Na rozgrzanej patelni z olejem wlewaj łyżką porcje ciasta i na wierzch ułóż plasterki truskawek. Przełóż na drugą stronę. Usmażone bliny układaj na ręczniku papierowym.

Smacznego !

4 komentarze:

Hania-Kasia pisze...

Pyszny pomysł.

Sanma pisze...

wyglądają cudnie :)

Kamciss pisze...

Pysznie wyglądają :> Ja niestety też tak mam, że gdy jest wolny dzień to oczywiście budzę się baaardzo wcześnie..

Unknown pisze...

Ja mam niestety to samo. Zamiast się wyspać, to wstaję bardzo wcześnie... A placuszki pierwsza klasa :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...