22 czerwca 2012

Spaghetti Ragu


Spaghetti Ragu czyli inaczej Bolognese. Powiem szczerze że we Włoszech nie znalazłabym chyba Bolognese, no przynajmniej w tym regionie w którym byłam. Tam nie ma czegoś takiego jak Spaghetti Bolognese, jest Ragu. I tak naprawdę smakowało mi chyba najbardziej ze wszystkich klusek jakie tam jadłam.

Składniki:
oliwa ok 3 łyżek
1/2 cebuli
ok.1/2 kg mięsa wołowego mielonego lub siekanego
1 marchewka, obrana i pokrojona w grube plastry
seler naciowy 1-2 pałki ,pokrojony w grube plastry
100 ml czerwonego  wina (najlepiej  Marsala)
1 puszka pomidorów krojonych
1 łyżki koncentratu pomidorowego
sól, pieprz
opakowanie makaronu Spaghetti ( ja najbardziej lubię Barilla n.5 )

Jak zrobić
Poproś panią w sklepie żeby Ci zmieliła mięso, albo zrób to w domu, lub posiekaj je.
Na rozgrzaną oliwę podsmaż cebulę, dodaj mięso i zaczekaj aż przestanie się lepić, posól, dopraw pieprzem, dodaj marchewkę, seler, wino, zaczekaj aż odparuje alkohol, dodaj pomidory i koncentrat, wymieszaj i przykryj pokrywką. Sos musi się dusić ok 30-40 minut, choć włosi uważają że 2 godziny, ale ja się zawsze śpieszę więc skrócę ten czas duszenia.
Ugotuj makaron, ma się gotować ok 8-10 minut. Pod koniec gotowania zabierz troszkę wody z makaronu i dolej do sosu.
Najlepiej jest nie odcedzać makaron tylko wyciągnąć go z garnka bezpośrednio do rondla z sosem, nawet z odrobiną wody (nic się nie stanie). Wtedy sos wniknie w makaron i będzie jeszcze lepszy.
Wymieszaj, ułóż kluski na talerzu, posyp tartym parmezanem i gotowe :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...