27 maja 2012

Ciasto biszkoptowe z truskawkami


Biszkopt to moje pierwsze ciasto, które w życiu upiekłam. Jest tak łatwe do zrobienia i zapamiętania że nie da się go zepsuć. Tak naprawdę można je zrobić z każdymi owocami: jabłkami, morelami wiśniami rabarbarem, kiedyś nawet zrobiłam z melonem.
To ciasto robiła moja Babcia, potem jej synowa-czyli moja Mama i teraz robię ja.
Proporcje są łatwe do zapamiętania.

Składniki:

szklanka mąki
szklanka cukru
4 jajka (sparzone)
szczypta soli
płaska łyżeczka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
1/2 kg truskawek (obranych i umytych)
odrobina masła do wysmarowania tortownicy
bułka tarta do oprószenia tortownicy

Oto jak zrobić:
oddzielamy białka od żółtek, do białek dodajemy odrobinę soli i ubijamy mikserem, powoli dodajemy (cały czas miksując) kolejno: żółtka, cukier, mąka, soda. Smarujemy tortownicę masłem i wysypujemy bułkę tartą
następnie przelewamy ciasto do tortownicy i układamy truskawki.


Rozgrzewamy piekarnik do 180st i pieczemy ok 1 godziny. Sprawdzamy patyczkiem czy jest upieczone
Możemy podawać z lodami i bitą śmietaną.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...