26 stycznia 2014

Krupnik


Dla niektórych osób krupnik to trauma z dzieciństwa. U mnie jednak było zupełnie inaczej, ponieważ moja Mama nie gotowała krupniku i byłam jej za to naprawdę wdzięczna. Mogłam go spróbować na stołówce szkolnej, jednak ten mi nie smakował i szczerze mówiąc była to dla mnie zupa zupełnie obojętna, nawet niezbyt tolerowana. Próbowałam różnych krupników, które były gotowane z kaszą. Kiedyś spróbowałam z ryżem i ta wersja mi posmakowała. Obecna pora roku jest wprost wymarzona na krupnik właśnie. Na zimne, mroźne dni jest to najlepsze jedzenie jakie człowiek wymyślił. Miska gorącej zupy, pełna warzyw, mięsa z dodatkiem razowego chleba to balsam dla żołądka jak mówi mój Tata.


3 litry wody
4 skrzydełka z kurczaka
1 udko z kaczki lub z kurczaka
2 średniej wielkości marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
10 cm pora
2 ziemniaki
1/2 cebuli
100 g ryżu
sól, pieprz
2 liście laurowe
2-3 ziela angielskie
łyżka masła
świeża pietruszka

Do wrzątku wrzuć mięso. Marchewkę, pietruszkę i seler zetrzyj na grubej tarce jarzynowej.  Ziemniaki, cebulę i por pokrój w kostkę. Wszystko wrzuć do wrzątku. Dopraw solą, pieprzem, liściem laurowym, zielem angielskim. Gotuj wszystko ok 15-20 minut. Z wierzchu zbierz szumowiny.
Wsyp ryż i gotuj jeszcze ok 20 minut. Na koniec dodaj masło i posiekaną pietruszkę.
Smacznego!


1 komentarz:

Antenka pisze...

moja ukochana zupka:) smak mojego dzieciństwa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...