13 czerwca 2012

Tortilla z marynowanym kurczakiem i warzywami

 Tortilla to bardzo łatwa i pożywna przekąska.
Można łączyć warzywa z mięsem i różnymi sosami. Ja dzisiaj zrobiłam z kurczakiem, który wcześniej zamarynowałam, upiekłam na grillu a potem pokroiłam.

skład na marynatę:

1 łyżka octu balsamicznego
2 łyżki oliwy
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka papryki słodkiej sproszkowanej
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 papryczki chili
1-2 ząbków czosnku


6 placków tortilli
3 piersi z kurczaka
kilka liści sałaty
1 pomidor
1/2 ogórka zielonego
1/2 papryki czerwonej
kilka oliwek
kilka suszonych pomidorów z oliwy
1 ogórek mało solny
2 łyżki majonezu
1 łyżka musztardy
sól, pieprz
oliwa
łyżka soku z cytryny





Oto jak zrobić:
mięso umyj, osusz ręcznikiem papierowym i przekrój w poprzek, tak aby powstały dwa kawałki z jednego, utrzyj wszystkie składniki na marynatę w moździerzu i posmaruj nią mięso, które następnie schowaj do lodówki na ok 15-20 minut. W tym czasie należy pokroić wszystkie warzywa, doprawić i wymieszać. Mięso wyciągnij z lodówki i wstaw do piekarnika na ruszt na ok 15-17 min. w temp. 190 st.C


Upieczone mięso pokrój w 1 cm paseczki. W miseczce zrób sos mieszając majonez z musztardą.
Placki tortilli posmaruj sosem , ułóż  warzywa i mięso. Potem zwiń tortillę w "kopertę" i gotowe.
Można podawać z różnymi sosami np: czosnkowym.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...