26 maja 2012

Zupa pomidorowa w filiżance


Bardzo lubię zupy, mam do nich słabość, mój organizm jest tak zaprogramowany że jeżeli kilka razy w tygodniu nie zjem zupy to źle się czuję.
Moją ulubioną, jest zupa pomidorowa. Ta, którą chcę wam przedstawić jest nieco inna od klasycznej polskiej "pomidorówki"
To przepis z książki Annie Bell pt. "Zupy Ponad 100 przepisów na smaczne, inspirujące zupy"
Jest bardzo łatwa i pożywna :)


Składniki:
150 ml śmietany 18%
150 ml mleka
1 średnia cebula, obrana, pokrojona na ćwiartki
1 łodyga selera naciowego (ja nie miałam naciowego i dodałam w korzeniu ) oczyszczony i pokrojony
1 średnia marchewka, oczyszczona, obrana i pokrojona w plastry
2 puszki po 400g krojonych pomidorów (zastąpiłam 3 dużymi pomidorami malinowymi + łyżka koncentratu pomidorowego)
1 łyżka keczupu 
szczypta pieprzu cayenne
1 łyżeczka cukru pudru
sól morska grzanki (przepis na grzanki:  http://asia-white-kitchen.blogspot.com/2012/05/grzanki.html  )

Oto jak zrobić:
Śmietanę wymieszać z mlekiem w średnim rondlu.
Pozostałe składni zmiksować w blenderze.
Wlać do rondla ze śmietaną i mlekiem.
Doprowadzić do wrzenia, wolno gotować 15 min, od czasu do czasu mieszając.
Podawać posypane grzankami. 

Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...