21 maja 2017

Sernik z mango


Nie będę oryginalna jeśli powiem że to (znowu) najlepszy sernik jaki jadłam. Każdy domowy sernik jest dla mnie najlepszym deserem jaki można zjeść w niedzielne lub świąteczne popołudnie z filiżanką kawy lub herbaty
Jestem fanką domowych serników. Kocham je.

Sernik z mango

Przygotować tortownicę o wymiarach ok 18-20 cm. Wyłożyć sód papierem do wypieków.
Piekarnik włączyć na 160-170 stopni Celsjusza-opcja góra/dół (bez termoobiegu)

składniki:
-spód
100 g herbatników Petit Beurre lub innych
ok 100 g masła
garść płatków migdałowych

-masa serowa 
ok 500 g białego sera z 'wiaderka" ja użyłam Wieluńskiego
200 g cukru
1 cukier waniliowy z prawdziwą wanilią lub łyżkę esencji waniliowej
3 łyżki budyniu waniliowego lub śmietankowego
200 g pulpy z mango lub jeśli nie mamy pulpy można zmiksować miąższ z dwóch owoców mango + dodatkowo ok 3 łyżek na dekorację
4 jajka "zerówki"

sposób przygotowania:

ciasteczka zgnieść, pokruszyć na drobne kawałki, dodać rozpuszczone, gorące masło i płatki z migdałów. Wszystko wymieszać i wyłożyć do tortownicy. Ugnieć równomiernie i odstawić.

Masa serowa: do miski wrzucić ser, cukier, cukier waniliowy lub esencję, budyń w proszku, pulpę z mango.Wymieszać łyżką lub mikserem. Dodać jajka i zmiksować.

Przelać masę serową na spód z herbatników. Na wierzchu zrobić kilka kleksów z mango i rozprowadzić wykałaczką.
Wstawić sernik do piekarnika na ok 60-70 minut.
Sernik ma być ścięty na bokach a będzie lekko galaretowaty w środku. Wyłączyć piekarnik i uchylić drzwiczki. Nie wyciągać sernika do momentu aż całkowicie wystygnie.

Smacznego!


1 komentarz:

gin pisze...

To tak samo jak ja - nie ma nic lepszego od sernika :)
Ten wygląda cudnie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...