25 lipca 2015

Ciasto ucierane z czereśniami


Mój urlop dobiega końca. Mam wrażenie że on trwał pół roku a przecież to były tylko dwa tygodnie.
Podróż po Polsce była długa i męcząca ale piękna. Po powrocie zauważyłam że nasz mały znajda sporo urósł. Kwiaty przed domem też jakieś takie wielkie. W domu zdążyłam pozbyć się paru niepotrzebnych rzeczy. Zrobiłam generalne porządki, przestawiłam kilka mebli, zrobiłam małą rewolucję w pokoju córki (to jest teraz mój ulubiony pokój ale ciiiiii).
Od poniedziałku wracam do pracy z nowymi siłami, świeżym spojrzeniem na różne sprawy. Cieszę się. Serio :)


Ciasto ucierane z czereśniami

składniki:
200 ml jogurtu naturalnego lub śmietany 18%
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
180 g masła
300 g cukru brązowego
skórka z jednej cytryny
2 łyżki esencji waniliowej lub cukru waniliowego
3 jajka
380 g mąki
500 g czereśni
cukier puder do posypania (ok. 2 czubate łyżki)

sposób przygotowania:
Czereśnie wydrylować. Jogurt lub śmietanę wymieszać z proszkiem do pieczenia i odstawić.
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Ucierając dodawać skórkę z cytryny, esencję i jajka.
Mąkę przesiać przez sitko. 2 łyżki mąki wymieszać z czereśniami. Pozostałą mąkę wymieszać łyżką z utartym ciastem. Czereśnie wrzucić do masy i delikatnie  z nią połączyć.
Prodiż wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą. Przełożyć ciasto i piec (góra, dół) 45 minut.

Jeśli pieczemy w piekarniku przygotować formę o wymiarach ok 20x20 cm lub zbliżone. Powtórzyć tą samą czynność co z prodiżem. Piec ok 45-55 minut w 180 stopniach C (bez termoobiegu).

Gdy ciasto wystygnie oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego! 


1 komentarz:

Emma pisze...

jak się apetycznie prezentuje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...