6 czerwca 2014

Ciasto bananowe z nutellą


Samochodem mknę przez burzę, jestem w samym jej środku. Przede mną pojazdy zwalniają, aż w końcu całkiem zatrzymują się przecież jestem bezpieczna, przecież samochód to klatka Faradaya. Tak bardzo boję się burzy, ale w końcu muszę stawić jej czoła i myślę o wszystkim tylko nie o niej. Zaraz się skończy i pójdzie dalej na Częstochowę jak mówiła moja Prababcia Frania. Dawno temu, starsze osoby  w czasie burzy ustawiały w oknie gromnicę, może to kogoś śmieszyć, ale wszystko co ma moc "ochronną" zdaje egzamin w takich sytuacjach. Może nie stawiam w oknie gromnicy w trakcie burzy (jeszcze), ale zawsze przypomina mi się moja Prababcia jak mówi do mnie nie bój się dziecko, ona już sobie poszła na Częstochowę :-)


 To chyba jeden z lepszych leków na deszczowe dni. Mogłoby się nazywać Prozac. Po, albo w trakcie burzy gramy w karty i zajadamy pyszne, bananowe ciasto z Nutellą i czekoladą.

Przepis na ciasto pochodzi z Chef in Training oraz  White Plate lekko modyfikowany

Ciasto bananowe z Nutellą
2 szklanki (300 g) mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
50 g miękkiego masła (1/4 paczki 200g)
3/4 szklanki cukru 
2 duże jajka
1 i 1/4 szklanki ugniecionych widelcem bananów (użyłam 4 średnich sztuk)
1 łyżeczka wanilii
1/3 szklanki mleka
3/4 szklanki Nutelli (należy ją wcześniej podgrzać, by była płynna)
1 tabliczka połamanej, mlecznej czekolady

Rozgrzej piekarnik do 170-180 stopni Celsjusza.

Keksówkę o wymiarach 13x24 lub podobnych wysmaruj masłem i posyp bułką tartą.

Masło utrzyj z cukrem. Ucierając dodawaj po jednym jajku. Następnie dodaj rozgniecione banany, mleko i wanilię. Nie miksuj zbyt długo wystarczy że składniki połączą się. Dodaj mąkę wymieszaną wcześniej z solą i proszkiem do pieczenia. 

Nutellę wymieszaj ze szklanką masy bananowej i dodaj połamaną czekoladę. 
Jasną masę wlej do keksówki, na wierzch wlej ciemną masę. Nożem lub drewnianym patyczkiem zrób esy floresy. Wstaw do piekarnika i piecz ok 60 minut (do suchego patyczka). Po upieczenia pozostaw ciasto aż całkowicie wystygnie.

Smacznego !
 


5 komentarzy:

Amber pisze...

To chyba najlepsze ciasto bananowe!
Jesteś Wielka,robię.

wedelka pisze...

Robiłam je już kiedyś. Było bardzo smaczne :)Zresztą, banany i nutella to zawsze dobre połączenie :)

Antenka pisze...

ale kusisz! banany i czekolada? raj na ziemi:D

Kamciss pisze...

Pycha :) Dodatek nutelli to dobra opcja :)

Tante Mali pisze...

Fantastic,
but your strawberry cake!!! It's heaven!!! Thank you for sharing.
All the best
Elisabeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...