31 maja 2014

Sernik na zimno z truskawkami


Moje dziecko dostało piłkę ( na dzień dziecka) a mój pies kocha piłki jak każdy Golden retriever.  Pies zwariował, bo dziecko zamknęło go w domu i gra na podwórku w piłkę. Pies oszalał i biega od okna do okna, bo kocha piłki, piłeczki i w ogóle wszystko co okrągłeeeeee. Dziecko jednak nie ma litości ani nad psem ani nade mną. Mimo mej miłości do psa, tak bardzo gra mi na nerwach że chyba przestanę być przykładną pańcią i matką i zepsuje im zabawę. Wypuszczę psa! Aha!

W dzieciństwie bardzo popularnym deserem, zwłaszcza latem, był sernik na zimno z galaretką i truskawkami. Gdy byłam jeszcze małym podlotkiem robiłam go z serków homogenizowanych. Na dno tortownicy układałam całe herbatniki lub biszkopty. To było coś. Najgorsze było to czekanie aż sernik się zetnie.
  

Spód
100 g herbatników typu Petit Beurre
3 łyżki masła

Masa serowa
400 ml śmietanki 30 %
600 g sera twarogowego zmielonego
200 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego z prawdziwą wanilią lub ziarenka z 1 laski wanilii
sok z połowy pomarańczy

2 łyżki żelatyny do rozpuszczenia
3/4 szklanki gorącej wody

Dodatkowo
1 opakowanie galaretki truskawkowej
ok 400 g truskawek

Na początku najlepiej przygotować galaretkę wg instrukcji na opakowaniu ( zmniejszając o 50 ml ilości wody). Odstawić w temperaturze pokojowej. Umyć truskawki, obrać z szypułek.

Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie i odstawić.

Przygotować tortownicę z odpinanym kołnierzem o średnicy 23 cm. Na dnie posmarować masłem i wyłożyć papierem.

Ciasteczka zmielić lub potłuc na drobne kawałki. Masło rozpuścić i wymieszać z pokruszonymi ciasteczkami.  Wyłożyć nimi równomiernie dno tortownicy i wstawić do lodówki.
Można też zamiast pokruszonych herbatników z masłem ułożyć całe ciastka lub biszkopty.

Przygotować masę serową: mikserem ubijać śmietanę na sztywno, w osobnej misce wymieszać ser z cukrem,  cukrem waniliowym lub wanilią i sokiem z pomarańczy. Dodać ubitą śmietanę. Wmieszać śmietanę w ser. Na końcu wlewać powoli rozpuszczoną, przestudzoną żelatynę. Wymieszać.
Przelać masę serową na spód z ciasteczek. Schować do lodówki na ok 1 godzinę aż masa będzie już lekko sztywna.
Na wierzchu sernika ułożyć przekrojone na pół truskawki. Przelać delikatnie galaretkę.
Schować sernik do lodówki na kilka godzin, aż galaretka będzie zupełnie sztywna.

Smacznego !


2 komentarze:

katarzynka pisze...

Nie wiem dlaczego, ale ciasta z galaretką kojarzą mi się zawsze z przedszkolem. W sumie to chyba dobrze :) Przedszkolne słodkości nie były tak ładne :)

katarzynka pisze...

Nie wiem dlaczego, ale ciasta z galaretką kojarzą mi się zawsze z przedszkolem. W sumie to chyba dobrze :) Przedszkolne słodkości nie były tak ładne :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...