9 maja 2014

Bucatini z kurczakiem i sosem śmietanowym


Miałam kilka chwil aby zrobić pożywny, szybki i obfity obiad. Byłam już tak głodna że nie mogłam myśleć o niczym innym. Moja młodsza wersja też już niecierpliwie czekała na obiad. Mamo! masz coś do jedzenia ?! Ostatnio to pytanie słyszę bardzo często, choć kiedyś było całkiem odwrotnie, moje dziecko (teraz już nastolatka) było strasznym niejadkiem, pocieszę wszystkich rodziców że z wiekiem to się zmienia. Naprawdę ;)

W kuchennej szafce zawsze mam różne makarony. To podstawowy składnik domowej spiżarni. Na równi z mąką, masłem, jajkami i mlekiem. Co tu kryć, oczywiście nic nie zastąpi domowego makaronu, ale może kiedyś gdy będę na zasłużonej emeryturze, będę robić zawsze domowy "krzywy" makaron.


Porcja makaronu bucatini lub innego ulubionego
brokuły
1 łyżka masła
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
1 pierś z kurczaka
połowa cukinii pokrojonej w kostkę
100 ml śmietany 30 %
sól
pieprz
rozmaryn
bazylia

2-3 plastry szynki parmeńskiej lub szwarcwaldzkiej, opcjonalnie dobrego wędzonego boczku

Makaron ugotuj zgodnie z instrukcją. Pod koniec gotowania makaronu wrzuć podzielone na różyczki brokuły.
W trakcie gotowania przygotuj sos: na patelni lub rondelku rozpuść masło, wrzuć pokrojoną w kosteczkę cebulę i czosnek. Podsmażaj minutę i wrzuć pokrojone w kostkę mięso oraz cukinię. Dopraw wszystko przyprawami. Podsmażaj dwie, trzy minuty a następnie przykryj pokrywką i duś na małym ogniu ok 7-10 minut. Pod koniec duszenia wlej pół szklanki wody, w której gotujesz makaron - ona zagęści sos. Po chwili wlej śmietankę i wymieszaj. Gotuj jeszcze minutę i dopraw do smaku.

Na osobnej patelni podsmaż plastry szynki lub boczku.

Odcedź makaron wraz z brokułami.
Połącz z sosem, na wierzchu dania ułóż usmażoną szynkę i liście rukoli.

Smacznego ! 

2 komentarze:

Kamciss pisze...

Bardzo smaczna propozycja :)

asia white kitchen pisze...

Bardzo smaczna, potwierdzam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...