25 października 2012

Najlepsze jesienne muffinki


Przepis na muffiny pochodzi z książki "White Plate Słodkie" Elizy Mórawskiej.
Przepis delikatnie zmodyfikowałam. W oryginalnym przepisie były karmelizowane banany, ja je zamieniłam na jabłka (bo akurat miałam w domu jabłka a nie miałam bananów) do jabłek dodałam też cynamon i kandyzowany imbir.

Muffinki z karmelizowanymi jabłkami, kandyzowanym imbirem i białą czekoladą. 



na 12 muffinek
Rozgrzej piekarnik do 190 stopni Celsjusza

Karmel
20 g masła
50 g cukru

1 jabłko średniej wielkości- obrane i pokrojone na 12 grubych kawałków (w oryginalnym przepisie jest banan pokrojony na 12 plasterków)

Ciasto
300 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
120 g cukru
100 g białej czekolady pokrojona na drobne kawałki (w oryginalnym przepisie jest starta na tarce)
2 jajka
280 g kefiru (ja zamieniłam na śmietanę 12 %)
120 g stopionego masła
1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
2 małe kosteczki kandyzowanego imbiru pokrojonego na drobne kawałeczki (opcjonalnie )

Karmel
Rozgrzej masło z cukrem. Cały czas mieszaj aż uzyskasz złoto brązowy karmel. Do karmelu wrzuć pokrojone jabłka (lub banany).

Ciasto
W miseczce, połącz składniki: mąka, proszek do pieczenia, cukier, czekolada, cynamon i imbir W drugim naczyniu wymieszaj jajka, śmietanę (lub kefir) i stopione masło. Połącz zawartości dwóch misek i wymieszaj łyżką.

Formę do muffinek wypełnij papierowymi papilotkami. Do każdej muffiny włóż po dwie łyżeczki ciasta. Połóż na nim kawałek karmelizowanego jabłka i na nim resztę ciasta. Na wierzchu oprósz cukrem.
Piecz w piekarniku przez 30-35 minut w temperaturze 190 stopni Celsjusza.
Po upieczeniu wyciągnij z piekarnika i zaczekaj aż wystygną.
Smacznego!




1 komentarz:

pannaloca pisze...

Pysznie wyglądają te babeczki ;) Kandyzowany imbir, cynamon, jabłka mmmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...