22 września 2012

Saltimbocca alla romana. Z cyklu: opowiadania prasowo-kulinarne.



Jak byłam małą dziewczynką, nie było za dużego wyboru prasowego dla młodzieży.
 "Filipinka" pamiętacie taką gazetę? To była typowa dziewczyńska gazeta. Nie pamiętam tylko, czy to był miesięcznik czy tygodnik, ale wiem że czekałam na nowy numer z niecierpliwością.
Kto czytał, wie o czym mówię :)
Dziś, chcąc kupić gazetę mojemu dziecku i stojąc przed kącikiem prasowym, ręce mi opadają. Jestem naprawdę zniesmaczona poziomem pism dla dzieci i młodzieży.  To nawet nie podlega żadnej ocenie, to po prostu stek bzdetów, śmieci, i brak jakiej kol wiek formy przekazywania wartości czy nawet dobrego humoru.

Teraz, jestem już dużą dziewczynką i czasem podczytuję prasę mojego Miłego. Nie byłabym sobą, gdybym nie wyhaczyła czegoś kulinarnego:)
Ostatnio przeglądając stare gazety, w tygodniku "Uważam Rze" (pisane inaczej), znalazłam artykuł Pana Piotra Semka.
Autor zwięźle i na temat, namawia nas, albo po prostu opowiada : (" Zjedz raz w życiu") o jednej potrawie.   Postanowiłam za wzorem artykułu coś upichcić.

*"Dlatego dziś rekomenduję państwu małe arcydzieło o nazwie saltimbocca alla romana, czyli cielęce sznycelki duszone w białym winie"

Saltimbocca alla romana, co to znaczy? Akurat mam w domu gości z Włoch, więc zapytałam, o co chodzi w tej Saltimbocca alla romana. Dowiedziałam się że to są takie małe kanapeczki lub małe kęski mięsa.



 Do wykonania tej włoskiej potrawy potrzebna nam będzie:
 mała polędwica
 szynka Parmeńska lub Szwardzwaldzka  4-5 plasterków
świeża szałwia
masło
sól i pieprz
białe wino ok. 150ml
wykałaczki

Mięso pokrój na cienkie kotleciki, nie rozbijaj tłuczkiem do mięsa (polędwica tego nie lubi),  możesz ją lekko potraktować własną pięścią. Ułóż na każdym kawałku mięsa plasterek szynki i połóż listek szałwii. Zepnij każdy kotlecik wykałaczką. Na rozgrzanym maśle, smaż mięso ok 1 minuty z każdej strony. Zalej winem i zaczekaj aż się zredukuje. Na koniec dopraw porządnie **solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Smacznego !



*Fragment artykułu z Uważam Rze. Autor: Piotr Semka
**nie doprawiaj mięsa przed smażeniem bo będzie twarde

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...