8 stycznia 2014

Tort owocowy z białą czekoladą i Pop Choc


To miał być tort na super specjalną okazję. Urodziny mojej Zuzi. Warunkiem był tort bez orzechów, bez ciężkiego kremu, bez kawy itd..Szukałam lekkiego, niezbyt słodkiego rozwiązania. Szperałam w necie, książkach, aż w końcu z pomocą przyszli moi czytelnicy.  Agnieszka "podrzuciła" mi swój przepis ta tort, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziękuję. Rzeczywiście był wspaniały. Przytoczę za Krachami "Przy konsumpcji żałujemy, że nie zrobiliśmy większego." Podpisuję się pod tymi słowami.
Mój tort delikatnie zmodyfikowałam, ponieważ do musu malinowego dodałam czarną porzeczkę i truskawki, obsypałam całość prażonymi płatkami migdałów. Brak świeżych owoców o tej porze roku zmusił mnie żeby na górze ułożyć zamiast malin, czekoladki Pop Choc. W sumie wyszło całkiem nieźle. 



Tort owocowy z białą czekoladą i Pop Choc
/Źródło przepisu blog "Na Krachym Spodzie"/ z małymi modyfikacjami

Biszkopt rzucany 
Tortownica z odpinanym kołnierzem o średnicy 23-25 cm. Spód i boki wysmaruj masłem. Dno wyłóż papierem do wypieków. Piekarnik rozgrzej do 170-180 stopni Celsjusza.

5 jaj ( oddzielnie białka i żółtka)
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
otarta skórka z dwóch cytryn

Jajka rozdziel osobno białka i żółtka. Białka ubij mikserem na sztywną pianę, powoli dodawaj cukier. Zmniejsz obroty miksera i dodawaj po jednym żółtku. Na koniec dodaj przesiane mąki-pszenną i ziemniaczaną. Na tym etapie bardzo delikatnie wmieszaj łyżką mąkę w masę i dodaj skórkę z cytryny. Przelej gotową masę biszkoptową do przygotowanej tortownicy. Wstaw do rozgrzanego piekarnika na ok 40-50 minut. Pieczemy do "suchego patyczka" Po upieczeniu, wyciągnij biszkopt z piekarnika i trzymając go ok 80 cm nad podłogą, puść go. Ciasto spadając na podłogę zostanie pozbawione powietrza i jest to gwarancja że nie upadnie. To naprawdę działa !

Mus owocowy
1 szklanka mrożonych malin
1/2 szklanki mrożonych truskawek
1/2 szklanki mrożonej czarnej porzeczki 
2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
1/4 szklanki cukru
80 g konfitury z czarnej porzeczki lub innej np malinowej czy truskawkowej

Wszystkie składniki oprócz konfitury umieść w rondelku i wymieszaj. Ustaw mały ogień i duś ok 15-20 minut co jakiś czas mieszając. Na koniec dodaj konfiturę i wymieszaj. Odstaw do wystygnięcia.

Krem
500 g serka mascarpone
2 tabliczki białej czekolady
400 g śmietanki kremówki 30 lub 36 % schłodzonej
skórka z jednej cytryny

Czekoladę połam na kawałki i rozpuść w kąpieli wodnej lub kuchence mikrofalowej. Po rozpuszczeniu musi ostygnąć, ale nie na tyle żeby stwardniała. Serek zmiksuj na jednolitą masę i dodajemy po łyżce rozpuszczonej czekolady. Śmietanę ubij na sztywno i połącz z masą czekoladowo serową. Na koniec dodaj skórkę z cytryny.

Nasączenie:
180 ml zwykłej herbaty z łyżką soku z cytryny (użyłam earl grey)

Dodatkowo 
50 g płatków migdałowych uprażonych na patelni
kilka cukierków Pop Choc lub innych czekoladowych jakie lubisz

Przygotowanie tortu
Biszkopt (wystudzony) przetnij na trzy blaty. Pierwszy blat ułóż na paterze. Nasącz go 1/3 herbaty, posmaruj 1/2 częścią musu i częścią kremu. Ułóż drugi blat i wykonaj te same czynności. Trzeci blat nasącz pozostałą częścią herbaty. Boki oraz górę tortu posmaruj pozostałą częścią kremu. Całość obsyp migdałami a na wierzch ułóż czekoladki Pop Choc. Wstaw do lodówki najlepiej na całą noc.

Smacznego !


9 komentarzy:

Patrycja Reszko pisze...

Tort wygląda obłędnie!

Antenka pisze...

ja tez uważam, że tort obłędny!:) nie mogłabym mu się oprzeć:)

whiness pisze...

Już wyobrażam sobie jego smak. Prawdziwy obłęd, a i widzę, że nie tylko ja tak sądzę :)

Natalie pisze...

Ale delikatnie wygląda ... musi rozpływać się w ustach :)

teenager ;) pisze...

wygląda niesamowicie! aż można wyobrazić sobie jak rozpływa się w ustach! ten smak to sama rozkosz dla podniebienia :)

Kamciss pisze...

Bardzo ciekawe połączenie :>

magnoliarozmaryn pisze...

Prezentuje się bardzo apetycznie. Mnie szczególnie przyciąga mus owocowy, ale również płatki migdałów :-)

darkaa pisze...

Jest genialny,pyszny. Robiłam go już dwa razy. Kremu starczy na większą blachę biszkoptu.Polecam!!!

Anonimowy pisze...

A kiedy dodać mączkę ziemniaczaną do musu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...